Nieuwe campagne Blerickse ondernemers

Foto: © Winkelhart Blerick.

In het hart van Blerick wordt flink aan de weg getimmerd. Ondernemers, vastgoedeigenaren, gemeente en andere stakeholders spannen zich allemaal in voor een toekomst proof centrumgebied en dat is hard nodig!  Om het ondernemerschap in het Blerickse centrum te stimuleren, starten we nu ook de campagne “Onderneem het in Blerick” op.

BELEEF HET IN BLERICK
Enkele jaren geleden is de nieuwe slogan “Beleef het in Blerick” toegevoegd aan de uitingen in het centrum. Dit idee is opgestart tijdens de Taskforce-Blerick-periode. Hierbij hebben we de handen in elkaar geslagen om samen werk te maken van het centrum. Een slogan als mooie kapstok voor de vele zaken die er plaatsvinden. Bij activiteiten en evenementen is dit effectief in te zetten om de communicatie te ondersteunen. In het algemeen is het een “warm welkom” voor de consument die in Blerick de boodschappen doet en voor vertier komt.

KOOP HET IN BLERICK
In de twee lastige jaren van Corona (20-21) is er massaal ingezet op “Koop lokaal”. In eerste instantie in een collectieve campagne met Venlo en Tegelen samen, later ook specifiek gericht op ons eigen Blerickse centrum. Daarbij hebben we de variant “Koop het in Blerick” doorgevoerd. Specifieker dan “koop lokaal”, want dat kan overal. “Koop het in Blerick” geeft naast de urgentie van “kopen” ook de locatie “waar” (Blerick) aan.

ONDERNEEM HET IN BLERICK
In navolging van deze eerdere acties is er in het najaar van 2021 gestart met de ontwikkeling van een campagne richting het ondernemerschap in hartje Blerick. Goed voor de verhuurder om nieuwe ondernemers te vinden, goed voor de huurder om het samen-gevoel onderling uit te drukken. De ondernemers zijn via een oproep gevraagd om mee te doen met de campagne. Uiteindelijk is de campagne met een zestal ondernemers ontwikkeld. Met zes uiteenlopende beroepen en winkels uit hartje Blerick zetten we de variatie van en het samen ondernemen in Blerick centraal. De campagne appelleert aan de wens om de leegstand in te vullen en tegelijkertijd aan het sterke Blerickse collectief waar het prettig ondernemen is. 

HUISSTIJL GEEL BLAUW HART
Gelijktijdig bij de ontwikkeling van deze campagne, is ook de huisstijl onder de loep genomen. Het logo en de kleuren van Winkelhart Blerick dateren inmiddels van een hele tijd geleden (50-jarig jubileum in 2015). Er is opnieuw naar de identiteit gekeken en mede door Corona is men terug naar de Blerickse roots gegaan. De consument heeft lokaal kopen weer herontdekt en de fysieke winkelstraat ten opzichte van online shoppen wordt ook ook opnieuw gewaardeerd. Die zaken spelen ook een belangrijke rol. Om dit Blerick-gevoel meer kracht bij te zetten, zijn ook de Blerickse kleuren geel-blauw teruggehaald. De huidige Blerickse vlag uit 1990 is daarbij de inspiratiebron geweest. De kleuren geel en blauw zijn de hoofdkleuren die in het logo, in de nieuwe website en in de campagne terugkomen. Een eventuele link met de vlag en situatie in Oekraïne berust volledig op toeval. Het hart in het logo is gebleven, waarbij de gestileerde vorm van het roze hart van VenloVerwelkomt als basis heeft gediend. De centra van Venlo, Tegelen en Blerick werken steeds meer samen en voor de toerist/consument is eenheid ook wenselijk. Daarbij hanteren de stadsdelen natuurlijk wel hun eigen identiteit door kleurgebruik.

UITSTEL DOOR SITUATIE OEKRAÏNE
De oorlog tussen Rusland en Oekraïne gooide roet in het eten bij de introductie van de campagne. Terwijl de introductie gepland stond in het voorjaar van 2022, vielen de russen in februari van dit jaar Oekraïne binnen. Om steun te betuigen werden op vele plekken de Oekraïense kleuren zichtbaar gemaakt. En die kleuren zijn dus ook geel en blauw. Daarom is eerder de campagne uitgesteld tot een later moment. Nu is het Blericks collectief van mening dat het hoog tijd wordt om de campagne alsnog uit te rollen. Niet in het teken van de oorlog in Oekraïne, maar juist in het teken van de collectieve strijd die we in Blerick voeren. Om zo samen van het centrum een aantrekkelijk toekomstproof winkelgebied te maken waar de ondernemer onderneemt en het vastgoed rendeert. Een plek om te verblijven, een plek waar men graag komt. Een plek die in de harten van bezoekers, bewoners en ondernemers zit ingesloten. De komende tijd zult u steeds meer van de nieuwe huisstijl en campagne tegenkomen. Geïnteresseerde ondernemers kunnen zich melden bij de centrummanager.

Beleef, koop en onderneem het in hartje Blerick!

Reacties

Cookieinstellingen