De kracht van relatiegeschenken voor naamsbekendheid van je bedrijf

Foto: © Pixabay - Stokfoto.

Advertorial – Je hebt ze zelf vast ook wel eens toegestopt gekregen. Kleine cadeautjes, ook wel giveaways genoemd, die bedrijven uitdelen om hun bedrijfsnaam te promoten. Dat ze dat doen is niet zo vreemd. Door een handig gebruiksvoorwerp weg te geven wordt de ontvanger er steeds weer aan herinnerd van wie hij dit heeft gekregen. Dat werkt zo met balpennen, maar ook met gepersonaliseerde aanstekers.

Het voordeel is ook dat je dit soort items voor een scherpe prijs kunt laten maken. Als je kiest voor bijvoorbeeld 500 stuks dan kom je al snel uit op een prijs ver onder de euro. Bovendien zijn het tijdloze items die je altijd en overal kunt inzetten om je bedrijf extra te promoten.

Goede klanten belonen
Een klant die zojuist een grote order heeft geplaatst of die al langer bij je koopt wil je misschien ook laten weten dat je hem waardeert. Dat doe je dan niet met een goedkope balpen. Hiervoor kun je relatiegeschenken bedrukken met een wat hogere waarde. Den bijvoorbeeld aan een leuke tas of een paraplu. Let er dan op dat je het bedrijfslogo niet te groot laat afdrukken. Iemand wil er niet bij lopen als een wandelende reclamezuil voor jouw bedrijf. Bedrijven die producten bedrukken met logo’s en bedrijfsnamen hebben doorgaans een ruim assortiment waar je van alles kunt vinden waarmee je jouw bedrijfsnaam op subtiele wijze extra onder de aandacht kunt brengen. Voor dit soort items betaal je uiteraard wat meer, maar ze dient dan ook een goed doel: het binnen boord houden van de klant of het waarderen van een nieuwe klant in de hoop dat hij bij een volgende order opnieuw aan jouw bedrijf denkt.

Items met logo voor het personeel
Natuurlijk kun je ook je personeel blij maken met een relatiegeschenk waar het logo van de zaak op staat. Bedenk dan wel dat niet ieder product hiervoor geschikt is. Als het personeel gratis pennen met logo van kantoor mag meenemen dan vinden ze dat vast en zeker heel aardig. Maar een mok met het logo van de zaak is echt beter geschikt voor op kantoor dan voor thuis. Datzelfde geldt voor veel andere huishoudelijke producten. Prima voor in de bedrijfskantine, maar thuis bij je personeel zal een set borden met het bedrijfslogo van het werk van papa vast niet vaak gebruikt worden.

Kies je items en de bedrukking zorgvuldig
Wil je items laten bedrukken met je bedrijfslogo? Neem hier dan even de tijd voor. Maak je keuze zorgvuldig. Kijk naar de kwaliteit en kies ook de kleuren bewust. Kies een kleur waarop jouw logo goed uitkomt. Oranje op geel of geel op wit werkt meestal niet zo goed. Datzelfde geldt voor donkerblauw of paars op zwart. Als je een bestelling doet voor het laten bedrukken van producten ontvang je altijd een proefdruk per e-mail. Bekijk die goed voordat je akkoord gaat. Let ook zeker op spelfouten. Het komt erg knullig over als je 500 aanstekers laat bedrukken met een fout gespelde bedrijfsnaam of een fout in het webadres.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen