Chocopasta voor baby’: het “onzin-product-van-de-week”

Foto: de kleine keuken.nl

Afgelopen week las ik een post (van moniquevandervloed.)over de chocopasta van DE KLEINE KEUKEN. Deze fabrikant komt met een assortiment aan producten, die zogezegd geschikt zijn voor baby’s, peuters, kleuters en kinderen. Ze werken biologisch en gebruiken “verantwoorde” suikervervangers als kokosbloesemsuiker. De chocopasta was in hun visie geschikt voor baby’s vanaf de achtste maand. Per 100 gram gaf de chocopasta (gezoet met meer dan 33% kokosbloesemsuiker) maar liefst 30 gram suiker. Bizar veel, een bizar product en al helemaal geen goed idee voor een baby van nog geen jaar oud. Er kwam een enorme discussie op gang geleid door, jawel, de eigenaresse van DE KLEINE KEUKEN. Hmmmmmm ???????????

De discussies gingen met name over de kokosbloesemsuiker en de (volgens DE KLEINE KEUKEN) VELE mineralen. Natuurlijk bevat het nog wat mineralen t.o.v. geraffineerde sucrose. Maar noemenswaardig veel is dit niet.  Het betreft pure kindermarketing wat ook ogenschijnlijk zijn werk doet bij sommigen.

RECLAME CODE COMMISSIE

In juli van dit jaarheeft Monique van der Vloed een klacht ingediend tegen de webwinkel/fabrikant FOOD2SMILE.

1 september was de zitting en zes weken later kreeg ze het goede bericht, dat ze in het gelijk was gesteld. De fabrikant moet zijn website en informatie aanpassen, en ook eventuele verpakkingen. Ze kan er tevreden naar terugkijken, maar ook vind ik het jammer dat een fabrikant haar adviezen om het aan te passen niet serieus neemt. Het zou een boel gedoe besparen tenslotte, voor alle partijen.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen