Gemeente Venlo staat op het punt om de laatste fase van het citybrandingtraject in te gaan: de creatiefase van de visuele identiteit van het nieuwe merk Venlo.
In deze fase gaat de gemeente samenwerken met een selecte groep lokale creatieve professionals, De Verbeelders, die hun expertise gebruiken om de visuele identiteit van de gemeente te vormgeven.
Na een oproep aan creatief Venlo hebben we meer dan 30 reacties ontvangen. Uit deze inzendingen is een diverse groep van acht topcreatievelingen geselecteerd die hun stempel gaan drukken op het nieuwe gezicht van Venlo. Deze professionals, allen sterk betrokken bij hun gemeente, vertegenwoordigen verschillende creatieve disciplines. In februari 2025 zullen zij, op drie inspirerende dagen, samenwerken om de creatieve richting voor de visuele identiteit van Venlo te bepalen.
Wethouder Erwin Boom is enthousiast over de betrokkenheid van lokale creatieven:" De Verbeelders zijn een fantastische vertegenwoordiging van de creatieve kracht die Venlo te bieden heeft. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe deze professionals samenkomen om een visuele identiteit te ontwikkelen die ons unieke verhaal weerspiegelt. Deze creatieve samenwerking zal ongetwijfeld zorgen voor een visuele identiteit die Venlo op de kaart zet voor de toekomst."
Het citybrandingtraject heeft als doel Venlo sterker te positioneren voor de toekomst. In de eerdere fases zijn de unieke kenmerken van Venlo gedefinieerd en zijn de doelgroepen vastgesteld waarop Venlo zich wil richten. De visuele fase, die nu begint, zal Venlo presenteren als een gemeente met een rijke ondernemersgeest en een cultuur van genieten en samenleven. De kernwaarden ‘ondernemend’, ‘genieten’, ‘samen’ en ‘groen’ vormen de basis van het DNA van Venlo en komen straks tot uiting in de visuele identiteit.