Telefonische bereikbaarheid van de gemeente sterk verbeterd

Foto: © Pixabay.

De gemeente Venlo heeft het afgelopen jaar haar telefonische bereikbaarheid sterk verbeterd. Eind 2018 werd slechts 35% van de telefoongesprekken goed afgehandeld. Dit percentage steeg tot 68% een jaar later. Daarnaast daalde ook de wachttijd van 3 minuten naar nog maar 20 seconden.

Voor een dienstverlenende organisatie als de gemeente Venlo is een goede telefonische bereikbaarheid van groot belang. In 2018 is de gemeente een traject gestart om telefonisch beter bereikbaar te zijn. Uit onderzoek is nu gebleken dat dit binnen een jaar al is gelukt.

Wethouder Ad Roest is tevreden met deze ontwikkeling; “Bereikbaarheid is een regelmatig terugkerend onderwerp van gesprek met onze inwoners, zoals bijvoorbeeld te horen bij de buurtcafés in 2019. Het is daarom goed dat we dit aandachtspunt op een korte termijn hebben verbeterd”.

Ondanks de goede resultaten blijft er altijd ruimte voor verbetering. Een goede telefonische bereikbaarheid is essentieel voor de kwaliteit van de dienstverlening. Het onderwerp zal daarom structurele aandacht houden.

In 2019 werden er door het Klantcontactcentrum 76.300 telefoontjes beantwoord.

Reacties