Aanpassing serviceverlening op stations Heerlen en Venlo

Foto: Ralf Roletschek / Wikimedia.

Per 6 september sluit voorlopig de Service & Tickets winkel op station Heerlen en Venlo vanwege een tekort aan personeel. NS blijft wel Service & Veiligheidspersoneel inzetten op het station.

Servicediensten, zoals Reisassistentie voor reizigers met een beperking en de OV-fiets blijven voor reizigers gewoon beschikbaar. Reizigers kunnen treinkaartjes kopen en abonnementen afsluiten via de kaartautomaat, de NS-app, de website of telefonisch via de klantenservice. Zij worden via posters op het station en via ns.nl over de voorlopige aanpassing geïnformeerd.

De voorlopige sluiting loopt voor op de adviesaanvraag die NS op 9 december 2020 bij de Ondernemingsraad en de consumentenorganisaties in het Locov heeft ingediend. Deze gaat over het voornemen om onze dienstverlening voor informatie, verkoop en service op de stations aan te passen. Het adviestraject loopt nog. Zodra dit is afgerond, wordt definitief duidelijk hoe de serviceverlening op dit station wordt ingericht. Met het oog op het voorgenomen besluit kon het personeel alvast vrijwillig gebruikmaken van een vertrekmogelijkheid.

‘We zien inmiddels dat veel collega’s dit hebben gedaan of binnen/buiten NS een andere baan hebben gevonden. Hierdoor zijn er nu te weinig collega’s beschikbaar om alle locaties volledig open te houden.’ aldus de woordvoerder van de NS.

Reacties