Arriva: Wie biedt het meeste op de naam van de 15e trein?

ARRIVA Thematreinen Abdij Rolduc.
ARRIVA Thematreinen Abdij Rolduc.
Foto: © Harry Heuts

Bij de start van Arriva in Limburg eind 2016 werd een namenwedstrijd georganiseerd om de mooiste en belangrijkste bestemmingen van Limburg te verzamelen om die op 15 nieuwe treinen in Limburg aan te brengen. De achterliggende gedachte: Arriva neemt je mee naar al die mooie plekken. Gisteren maakte Arriva bekend dat de naam van de 15e trein verkocht wordt aan de hoogste bieder. Het geld stopt Arriva in een speciaal voor Limburg ontwikkelt project: Limburg Sponsort Limburg.

Uit een door een jury samengestelde shortlist van 30 verzamelde namen van bestemmingen in Limburg kozen 5250 mensen voor 14 bestemmingen. Deze werden in december 2016 met hun naam aan de buitenkant van de treinen aangebracht. Daarna startte in samenwerking met de bestemmingen een ontwerpproces voor het interieur van de treinen. Vanaf oktober 2017 tot en met medio april 2018 zijn de treinen vervolgens één voor één onthuld. Elk van deze 14 treinen neemt de reiziger steeds mee naar een Limburgse plek met een natuurlijke, culturele en/of historische waarde.

15e trein naar Limburg Sponsort Limburg
Tijdens de afsluitende bijeenkomst voor dit traject van de veertien Limburgse bestemmingen, maakte regio directeur Patrice van Bergen het plan bekend voor de 15e trein.
“Die trein gaat op weg naar het goede doel!”, gaf hij meer letterlijk dan figuurlijk aan. “Arriva gaat de naam van- en stickerruimte in de trein verkopen aan de hoogste bieder. Bij de woorden verkopen in combinatie met trein, krijg ik het een beetje benauwd” gaf hij lachend aan “want ik houd de treinen natuurlijk graag voor Arriva. Maar de naam en de stickerruimte zetten we heel graag in voor de hoogste bieder”. De opbrengst van deze actie stort Arriva vervolgens in het fonds Limburg Sponsort Limburg waarmee Arriva een bijdrage levert aan goede doelen in Limburg gericht op kinderen in combinatie met cultuur, natuur en sport.

Hoogste bieder passend in het bestemmingen-thema
Arriva vatte al eerder het plan op om een fonds in het leven te roepen waarmee gelden afkomstig uit Limburg, bijvoorbeeld vanuit advertentie inkomsten of zoals nu voor de trein, weer besteed zouden worden in Limburg. Met de bijdrage van deze trein kan dit nu echt goed van start gaan.
Het idee van de ‘hoogste bieder’ moet passen binnen het ‘bestemmingen’ thema zoals voor de eerdere 14 treinen is toegepast.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen