Het is officieel: Roze Zaterdag 2019 in Venlo (NL) en Krefeld (DLD) vindt plaats op 29 juni 2019. Op die dag zal de ‘oer-Pride’ voor het eerst in twee landen tegelijk plaatsvinden. De focus zal echter liggen op Maasstad Venlo, dat voor een dag de Roze Hoofdstad van Nederland én Duitsland zal zijn, waar vrijheid, tolerantie en grenzeloze liefde voor elkaar gevierd zullen worden.
De invulling van het mega-evenement (met een verwachte 25.000 tot 30.000 bezoekers) zal het komende jaar vorm gaan krijgen. Vaste ingrediënten van Roze Zaterdag zijn optredens van nationaal en internationaal bekende artiesten, een regenboogparade, infomarkt en een geloofsviering. De komende maanden maakt de organisatie nog verrassende nieuwe elementen bekend.
Ook in het Roze Jaar voorafgaand aan Roze Zaterdag wordental van activiteiten rond LHBTI*-thema’s georganiseerd,waaronder:
- Een LHBTI-sportclinic.
- LOOSZZ Zondagmiddagborrels, elke eerste zondagmiddag van de maand.
- De Regenboogkast On Tour, een educatief bewustwordingsproject.
- Samenwerkingen met diverse culturele instanties, maatschappelijke organisaties, ondernemers en bestaande Venlose evenementen.
RZ19 geeft droomhuwelijk weg!
Als spectaculaire aftrap geeft Roze Zaterdag 2019 in samenwerking Stereo Sunday en VenloPartners een droomhuwelijk weg aan het meest inspirerende, ontroerende, mooie roze of niet roze paar dat niks liever wil dan elkaar eeuwige trouw beloven. Het droomhuwelijk zal worden voltrokken in een roze opblaaskerk op het festivalterrein van dance-event Stereo Sunday.
Het gelukkige koppel kan onder meer rekenen op bruidskleding, trouwringen, trouwfoto’s, een trouwauto én een huwelijksovernachting.
Aanmelden kan vanaf 1 mei via
rozezaterdag2019.eu , waar potentiële bruiden en bruidegoms een video kunnen uploaden. Het meest bijzondere koppel met het meest bijzondere verhaal zal zijn droomhuwelijk werkelijkheid zien worden.
Nieuwe huisstijl, slogan en website
Roze Zaterdag beschikt inmiddels ook over een gloednieuwe huisstijl, een Roze Zaterdag- slogan (in twee talen!) en de nieuwe website
rozezaterdag2019.eu . RZ-partner Studio Luidspreker ontwierp zowel de huisstijl als de campagne.
De slogans die de organisatie vanaf nu zal gebruiken, zijn:
Voorzitter Dennis Heijnen: ‘Wat is er mooier dan te kunnen zeggen “Ik ook van jou”? Je open te stellen en durven te vertellen over de liefde die je voelt voor iemand. Of voelt dat je zijn of haar gelijke bent, dat er in wezen geen verschil is. “Ich bin so wie du”, want liefde is het fundament waarop elk mens is gebouwd.’
Opvallendste element in de huisstijl is het
Awmin Kuebelbeck CC BY-SA 3.0
©Roze zaterdag 2019