Maar naast het volledig uit handen nemen van de afhandeling van het schadeproces verlangen consumenten ook persoonlijk inlevingsvermogen en kleine extra services van het autoschadebedrijf. Een groeiend aantal autoschadeherstelbedrijven, waaronder ABS Autoherstel VDL Kusters, heeft het afgelopen jaar goed ingespeeld op die klantvraag. Dat blijkt uit een analyse van 1.200 consumentenervaringen op onafhankelijk review platform Opiness.nl. De resultaten van de analyse werden bekendgemaakt tijdens de toekenning van de Autoschade Awards 2016, een verkiezing in samenwerking kennis- en netwerk platform Automotive Insiders.
Over ABS Autoherstel VDL Kusters vertellen de klanten in de reviews: Je wordt netjes ontvangen (54%) door de medewerkers en je krijgt een duidelijke uitleg (12%) over de werkzaamheden die ze gaan uitvoeren. Je kunt vaak snel terecht en de auto kun je in een mum van tijd weer ophalen (34%). Een klant schreef: “Vriendelijke ontvangst, duidelijke en rustige uitleg, goed op de hoogte gehouden tijdens periode dat auto bij Kusters was, perfect gemaakt en weer duidelijke en rustige eind afhandeling. Perfect.”
Maurice Peters, bedrijfsleider van ABS Autoherstel VDL Kusters:
We zijn ontzettend trots op het winnen van de klanttevredenheidsprijs als beste autoschadeherstelbedrijf van Limburg. Kwaliteit en klanttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel. Daarmee maken we het verschil en dat voelen onze klanten. Het winnen van deze award is een mooie bevestiging en beloning voor onze manier van werken.”
Autoschade Award winnaars 2016
Uit de Opiness analyse van de reviews van alle winnaars blijkt dat een persoonlijke benadering en creativiteit van de autobedrijven hoog worden gewaardeerd. In de klantbeoordelingen worden zaken genoemd als het bijleveren van een kinderzitje in de leenauto, het vooraf laten warmdraaien van de auto, snelheid en een heldere toelichting op de reparatie. Ook een kop koffie, een rondleiding op de werkplaats en een foto van de reparatie via Whatsapp worden gewaardeerd met hoge rapportcijfers.
Denis Maessen, voorzitter van de Federatie van Organisaties in de Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven (Focwa): “Reviews helpen de sector om de klant meer centraal te stellen. Dankzij het rekening houden met het klantperspectief zullen we beter in staat zijn om tot die optimale prestaties te komen die in onze maatschappij bredere waardering zullen oogsten.”
Opiness.nl en Automotive Insiders kenden 14 Autoschade Awards toe aan de autoschadeherstelbedrijven die volgens de klantbeoordelingen het best scoorden op service.
Naast het schadebedrijf van het jaar is er ook gekozen voor de beste keten, waarbij de winnaar ABS Autoherstel is geworden