Aanpassing A 67 niet parkeren, maar door andere systematiek op politieke agenda

Foto: google streetview

Tweede Kamer wil snelle aanpassing van A67

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat zo snel mogelijk werk moet worden gemaakt van aanpassingen van de A67 tussen Venlo en Eindhoven.
Daarbij gaat het om het verbreden van de autoweg naar 2×3 rijstroken en om langere op- en afritten.

Ongelukken
In een commissievergadering over infrastructuur zei SP-kamerlid Farshad Bashir dat de aanpak van de A67 “echt haast heeft. Er is werk aan de winkel.” Hij wees net als andere partijen op de vele ongelukken en files van de laatste tijd. “Ook vanwege de toenemende drukte is er daarom een grotere urgentie om het probleem op de A67 aan te pakken”, stelde SGP-kamerlid Roelof Bisschop.

Eindhovense ruit
De ChistenUnie sprak van snel knopen doorhakken en het Limburgse CDA-kamerlid Martijn van Helvert wilde weten op welke termijn maatregelen kunnen worden genomen. Eerder wees de Tweede Kamer een nieuwe rondweg om Eindhoven, de zogeheten ‘Ruit’, af. De 250 miljoen die daarvoor waren gereserveerd, zouden naar de A67 en de A58 tussen Breda en Eindhoven moeten gaan.

Minister stribbelt tegen
Maar volgens VVD-minister Melanie Schultz van Haegen is de A67 volgens landelijke maatstaven geen knelpunt. Daarom voelt zij niks voor maatregelen op korte termijn. Een meerderheid van de Tweede Kamer blijft daar dus anders over denken. PvdA-kamerlid Duco Hoogland vroeg zich af of er geen andere systematiek nodig is zodat kleinere knelpunten zoals de A67 wel kunnen worden aangepakt en ‘niet worden geparkeerd’.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen