Broodgenoot zoekt in Venlo een bakker die in is voor een nieuwe uitdaging?

Foto: cuban kitchen pirate

Broodgenoot: nieuw collectief merk voor authentieke bakkerszaken
STRATEGIE
Onder de naam Broodgenoot is een nieuw collectief merk ‘voor de meest bijzondere en authentieke bakkerszaken van Nederland’ gelanceerd. ‘De speciaalbroden die bij winkels van Broodgenoot worden verkocht, zijn zoals ze van oorsprong zijn bedoeld, puur uit de natuur’, aldus de initiatiefnemers Wilbert Rutten – Bakery Consultant en Studio Baan. ‘De broden zijn gebaseerd op de top 5 van meest gevraagde graansoorten vanuit de consument.’

Broodgenoot is een merk, waarbij gepassioneerde bakkers en ondernemers zich op basis van een licentiefee kunnen aansluiten. Hierdoor worden zij eigenaar van een Broodgenoot-bakkerszaak. Binnen Broodgenoot gaat het puur om het brood en de kwaliteit hiervan en staan ambacht en vakmanschap voorop. Broodgenoot is volledig gebaseerd op de Blauwe Economie. Dit houdt in dat er lokaal wordt geteeld, geproduceerd en verkocht, met als doel het creëren van minimale reststromen en een volledig duurzaam en transparant productieproces. Om dit te realiseren zijn er diverse samenwerkingsverbanden ontstaan, zoals met de HAS Hogeschool en het Blue Innovation Center.

Beleving voor de consument
Het uiteindelijke doel is om een ultieme beleving te creëren voor de consument. Een beleving die niet alleen terug komt in de kwaliteit van de hoogwaardige producten, maar ook in de gehele uitstraling van de bakkerszaak. Denk hierbij aan een knusse, lichte winkel met massieve broodplanken, grove manden, bijzondere verpakkingen en een heldere communicatie. Zodra een bakker zich aanmeldt bij Broodgenoot, wordt deze volledig ontzorgd met een compleet marketingpakket. Dit bestaat uit onder andere een website, posters, POS-tools, productverpakkingen en een persoonlijke styliste die de winkel volledig komt inrichten bij inbegrepen.

Initiatiefnemers
Broodgenoot is ontwikkeld door een samenwerking tussen de initiatiefnemers Wilbert Rutten – Bakery Consultant en Studio Baan, gespecialiseerd in trend forecasting, innovatie en conceptontwikkeling, tevens gevestigd in het Blue Innovation Center.

Voor meer informatie over en/of bij interesse in deelname aan Broodgenoot kan contact worden opgenomen met Wilbert Rutten via emailadres [email protected], telefoonnummer (06) 20 09 84 86 of de website www.broodgenoot.nl.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen